provide fake rolex. more information fairreplica.com. find here rolex replicas swiss made grade 1. directory https://www.watch-armani.com/. Under $100 https://www.watchesw.com/. right here caomegawatches. try this website www.computertagheuer.com. click here to read https://www.showbreitling.com/.

انواع ژنراتور برق

انواع ژنراتور برق بر اساس نوع سوخت آن ها تعریف می شود. هر یک از ژنراتور های صنعتی بسته به سوختی که برای تولید برق از آن استفاده می کنند قدرت های متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع ژنراتور برق بپردازیم:

ژنراتور با موتور بنزینی

از بین تمام گزینه های موجود در لیست ژنراتور های صنعتی، ژنراتورهای بنزینی از جمله رایج ترین ژنراتورهای برق هستند ، در درجه اول به دلیل اینکه بنزین به راحتی در دسترس است و دلیل دوم اینکه این ژنراتورها در مقایسه با سایرین کم هزینه هستند. با این حال ، مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد این است که بنزین معمولاً در هنگام قطع برق در دسترس نیست، زیرا برای پمپاژ به برق نیاز دارد. ژنراتورهای بنزینی در اندازه های کوچک و قابل حمل موجود هستند ، اما سوخت بسیار قابل اشتعالی دارند. ژنراتورهای بنزینی تولید گازهای گلخانه ای نسبتاً بالایی داشته و به طور معمول به اندازه سایر مدل ها دوام نداشته و در دماهای سرد، شروع به کار سختی دارد.

 

لینک های مفید:
ژنراتور

 

 

ژنراتور صنعتی ماه نیرو

 

 

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها از همه منابع دیگر، سوخت کم اشتعال تری داشته و تقریباً به اندازه بنزین در دسترس هستند. این موتور های مولد برق از طول عمر بالایی برخوردار بوده و در استفاده های سنگین و سخت ماندگار تر هستند ، همچنین تا زمانی که به درستی نگهداری شوند ، کارایی بیشتری دارند. دیزل ژنراتورها مقرون به صرفه هستند ، اما به طور معمول هزینه بیشتری نسبت به ژنراتورهای دیگر دارند. علاوه بر این ، دیزل ژنراتورها نسبتاً به راحتی در محیط های سرد شروع به کار می کنند. مانند گاز ، پمپاژ دیزل در حین قطع برق اغلب غیرممکن است. از آنجا که میزان انتشار موتور دیزل بسیار زیاد است ، در برخی مناطق به دلیل نگرانی های زیست محیطی تعداد ساعات کار این موتورها در روز محدود می شود.

توجه داشته باشید که رطوبت موجود در سوخت آن را خراب می کند (مگر اینکه دیزل امولسیون شده باشد)، بنابراین  این موتورهای مولد برق، برای محیط های مرطوب مناسب نیستند، ژنراتورهای دیزل نیاز به تعمیر و نگهداری منظم توسط یک مکانیک واجد شرایط دارند و از این رو موتورهای سنگین تری هستند ، بنابراین قابل حمل نیستند.

معرفی انواع ژنراتور برق

در ادامه به معرفی انواع ژنراتور برق در بازار به همراه معرفی و بررسی ویژگی های آنان خواهیم پرداخت.

بیو دیزل

سوخت بیو دیزل، ترکیبی از دیزل و منبع بیولوژیکی دیگری مانند روغن نباتی یا چربی حیوانات است. جوانب مثبت و منفی بیو دیزل شبیه به سوخت های دیزل معمولی بوده و تنها فواید زیست محیطی آن بیشتر است. ژنراتور بیو دیزل از منابع انرژی تجدید ناپذیر و سوخت های فسیلی استفاده می کند و ضایعات کمتری می سوزاند. این باعث می شود در مقایسه با دیزل معمولی گزینه ای سازگارتر با محیط زیست باشد. تمام سوخت های دیزل نسبت به سایر مایعات و گازهای موجود در این لیست قابل اشتعال هستند . این موتورها پر سر و صدا هستند. از آنجا که مخلوط دیزل به روغن باید با نسبت 80:20 نگه داشته شود ، کار با آن دشوارتر تلقی می شود.

 

ژنراتور سنکرون ماه نیرو

 

دیزل امولسیون

ژنراتور دیزل امولسیون شده مخلوطی از سوخت دیزل و آب است که با یک مخلوط کننده ترکیب می شود. این نوع ژنراتور جوانب مثبت و منفی سوخت های دیزل و بیودیزل را به اشتراک می گذارد. مانند ژنراتور های بیو دیزل ، دیزل امولسیون شده نیز میزان تولید گازهای گلخانه ای کمتری از دیزل معمولی داشته و سوخت های فسیلی کمتری نیز مصرف می کند. ماندگاری آن دو سال یا کمتر است و حفظ نسبت مناسب آب به دیزل به ویژه در محیط های کاری پرحرارت چالش برانگیز است.

گاز پروپان (بخار و مایع)

پروپان از ماندگاری بیشتری نسبت به بنزین یا سوخت های دیزل برخوردار است و به مراتب تمیزتر می سوزد. به راحتی در هر مقدار ذخیره می شود و حتی در حین قطع برق نیز به سادگی در دسترس است. پروپان میزان تولید گازهای گلخانه ای نسبتاً کمی داشته و برخلاف دیزل ژنراتور ها مشکلی با انباشت رطوبت ندارد. ژنراتور پروپان معمولاً مقرون به صرفه است و مدت زمان طولانی کارایی دارد. پروپان همچنین به راحتی در دمای سرد شروع به کار کرده و عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

در ظرف مخزن، پروپان تحت فشار نگه داشته می شود و بسیار قابل اشتعال و حتی قابل انفجار است. این مولد های برق سیستم های سوخت پیچیده تری داشته ، بنابراین در معرض خرابی های متداول تری هستند. هزینه های نصب آن ها نیز بالاتر است، زیرا یک تکنسین واجد شرایط باید خطوط گاز را نصب کند.

گاز طبیعی

گاز طبیعی تقریباً در هر محلی موجود است، از آنجایی که خطوط گاز طبیعی به محل کار منتهی می شوند، این ژنراتور ها هرگز بدون سوخت نمانده و یا نیاز به سوختگیری مجدد ندارند، درنتیجه قابل حمل نیستند. ژنراتورهای گاز طبیعی با تولید زباله های بسیار کمی، تمیز می سوزند و حتی در صورت عدم وجود منبع تغذیه ، گاز به راحتی در دسترس است. این واحدها در مقایسه با سایر گزینه ها مقرون به صرفه هستند. همچنین گاز طبیعی در شرایط سرد نیز به راحتی شروع به کار می کند و نسبتاً بی سر و صدا جریان دارد.

مضرات ژنراتورهای گاز طبیعی شامل هزینه های بالاتر نصب ، به دلیل اداره خطوط گاز است. این ژنراتورها به طور معمول به اندازه ژنراتورهای دیزلی دوام ندارند و اگر خطوط بنزین خراب شود می تواند منجر به نشت خطرناکی شود. مانند پروپان ، هنگام کار با یک تولیدکننده گاز طبیعی مشکلی با “انباشت رطوبت” نخواهید داشت.

 

ژنراتور هیدروژن

از دهه 1800 ، کمپانی ها بر روی تولید ژنراتورهایی کار می کنند که می تواند از هیدروژن نیرو تولید کند. هیدروژن بسیار زیاد بوده (به ویژه از منابع آب) ، غیر سمی ، تمیز و ارزان است و انرژی بیشتری را نسبت به هر منبع سوخت دیگری تولید می کند. اگرچه دسترسی به این نوع سوخت نسبت به برخی از ژنراتورهای دیگر آسان نیست ، اما ژنراتورهای هیدروژن برای بسیاری از محیط ها از جمله آزمایشگاه ها، قابل حمل و مفید هستند. در صورت مجهز بودن به مشخصات ایمنی مناسب ، ژنراتورهای هیدروژن نیز ایمن و قابل حمل هستند.

 

قطعات یدکی ژنراتور

 

ژنراتورهای سنکرون

ژنراتور سنکرون یک دستگاه الکتریکی است که قدرت مکانیکی را از یک حرکت دهنده اصلی به ولتاژ و فرکانس خاص تبدیل می کند. موتور ژنراتور سنکرون همیشه با سرعت ثابت یا سرعت سنکرون کار می کند.
ژنراتور سنکرون بر اساس قوانین فارادی القاء الکترومغناطیسی کار می کند. القای الکترومغناطیسی بیان می کند که اگر در میدان مغناطیسی یکنواخت بچرخد ، نیروی الکتریکی ناشی از چرخش آرماتور القا می شود.

تابلو دیزل ژنراتور

تابلو دیزل ژنراتور، تابلویی است که کنترل بسیاری از فعالیت های ژنراتور از قبیل ، خاموش و روشن کردن ژنراتور، کنترل دمای آب و فشار روغن، کنترل میزان سوخت و ولتاژ، فرکانس و جریان خروجی ژنراتور  را بر عهده دارد. این تابلوها در دو نوع اتوماتیک و دستی در دسترس هستند. معمولا مدل دستی این نوع تابلوها در هر ژنراتوری موجود است.

مهمترین نکته در هنگام انتخاب ژنراتور ، نوع محیطی است که تجهیزات در آن قرار می گیرند. تعادل مورد نیاز بودجه را با عوامل ایمنی ، نیاز به قابلیت حمل ، دمای شرایط کار و چگونگی سوخت گیری مجدد در هنگام کمبود منابع آسان کنید.

مهمترین نکته در هنگام انتخاب ژنراتور ، نوع محیطی است که تجهیزات در آن قرار می گیرند. تعادل مورد نیاز بودجه را با عواملی از قبیل ایمنی ، نیاز به قابلیت حمل ، دمای شرایط کار و چگونگی سوخت گیری مجدد در هنگام کمبود منابع، را در هنگام انتخاب ژنراتور خود در نظر بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *