provide fake rolex. more information fairreplica.com. find here rolex replicas swiss made grade 1. directory https://www.watch-armani.com/. Under $100 https://www.watchesw.com/. right here caomegawatches. try this website www.computertagheuer.com. click here to read https://www.showbreitling.com/.

فروش ژنراتور سنکرون

ژنراتور سنکرون که با نام مولد هم زمان نیز شناخته میشود، دستگاه جریان متناوب میباشد که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. به دلیل تناسب فرکانس برق تولید شده با سرعت چرخش روتور این ژنراتور، در بازار به ژنراتور سنکرون شناخه میشود.

درباره ژنراتور سنکرون

ماشین الکتریکی به عنوان یک وسیله تعریف می‌شود که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی یا برعکس تبدیل می‌کند. ژنراتور الکتریکی نیز به عنوان یک نوع ماشین الکتریکی دیده می‌شود که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این ژنراتورها عمدتاً از دو بخش تشکیل شده‌اند: استاتور که قسمت ثابت آن است و روتور که قسمت متحرک و چرخان آن است.

استفاده از انواع مختلفی از ژنراتورهای برقی، از جمله ژنراتورهای جریان مستقیم، ژنراتورهای جریان متناوب، و ژنراتورهای وسایل نقلیه، نشان از تنوع و کاربردهای گسترده این تکنولوژی دارد.

 

لینک های مفید:
ژنراتور

فروش دیزل ژنراتور ماه نیرو

آشنایی با ژنراتور سنکرون

در ماشین‌های الکتریکی، دو قسمت مهم به ترتیب به نام‌های روتور و استاتور شناخته می‌شوند. این دو قسمت به عنوان آرماتور نیز معروفند، که عملکرد تولید انرژی را بر عهده دارند.

از الکترومغناطیس‌ها یا آهنرباهای دائمی که بر روی استاتور یا روتور نصب می‌شوند، برای ایجاد میدان مغناطیسی در دستگاه برقی استفاده می‌شود. در ژنراتورهایی که از آهنربای دائمی به جای سیم پیچ برای تحریک میدان استفاده می‌کنند، به آنها به نام “مولد همزمان آهنربا” یا به طور ساده “مولد سنکرون” اشاره می‌شود. ژنراتور سنکرون یک نوع ژنراتور است که با سرعت ثابت چرخش می‌کند تا ولتاژ و جریان با یک فرکانس ثابت را تولید کند.

 

لینک های مفید:تابلو دیزل ژنراتور

 

در کشور ما این فرکانس 50 هرتز میباشد این بدین معنی است که روتور با سرعت 1500 دور در دقیقه میچرخد . چنانچه این سرعت کم یا زیاد بشود فرکانس تغییر خواهد کرد و این تغییر فرکانس به شبکه توزیع آسیب خواهد رساند . به همین دلیل تجهیزاتی در سیستم توزیع استفاده میگردد تا هیچ وقت فرکانس تغییر نکند . به عبارت دیگر مولد با سیستم توزیع سنکرون میباشد.

ساخت ژنراتور سنکرون

به طور کلی ، ژنراتور سنکرون از دو بخش روتور و استاتور تشکیل شده است. قسمت روتور از قطب های میدانی و قسمت استاتور از رساناهای آرماتور تشکیل شده است. چرخش قطب های میدانی در حضور هادی های آرماتور باعث ایجاد ولتاژ متناوب می شود که منجر به تولید برق می شود.

اصل کار ژنراتور همزمان

اصل عملکرد ژنراتور همزمان ، القای الکترومغناطیسی است. اگر حرکت نسبی بین شار و هادی ها وجود داشته باشد ، یک جریان الکتریکی در هادی ها القا می شود.  جریان الکتریکی تولید شده توسط ژنراتور سنکرون دارای یک شکل موج است که با سرعت چرخش ژنراتور “همزمان” می شود. بنابراین ، فرکانس جریان متناوب (AC) با سرعت حرکت دهنده اصلی تغییر می کند . از این نوع ژنراتور در موتور احتراق داخلی ، توربین در نیروگاه ، توربین بخار در یک کارخانه ذغال سنگ یا نیروگاه هسته ای استفاده می شود.

لینک های مفید:دیزل ژنراتور پرکینز

 

کاربرد معمول ژنراتور سنکرون

1. ژنراتورهای صنعتی:

  • سرعت به راحتی کنترل می‌شود و بنابراین قابلیت کنترل فرکانس را دارا می‌باشد.

2. ژنراتورهای اضطراری یا استندبای:

  • این نوع ژنراتورها در مواقع قطعی برق به عنوان منبع اصلی تأمین انرژی برای لوازم برقی اضطراری در ساختمان‌ها، مراکز اداری، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌ها عمل می‌کنند.

3. ژنراتورهای قابل حمل یا پرتابل:

  • این ژنراتورها در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که به شبکه توزیع برق دسترسی ندارند، مانند پروژه‌های عمرانی. موتور دیزل معمولاً در این نوع ژنراتورها استفاده می‌شود، با مزایایی نظیر طول عمر بلند، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر، هزینه کمتر سوخت و دسترسی آسان به لوازم یدکی.

4. ژنراتورهای سنکرون:

  • این روزها از ژنراتورهای سنکرون سه فاز برای تولید برق استفاده می‌شود. این ژنراتورها برخلاف ژنراتورهای جریان مستقیم، با توجه به متغیر بودن سرعت، با فرکانس ثابت برق تولید می‌کنند.

5. توربین‌های بادی:

  • در توربین‌های بادی از ژنراتورهای القایی دو سو تغذیه استفاده می‌شود. این ژنراتورها با جریان با فرکانس ثابت تولید می‌کنند، که یکی از مزایای آنها نسبت به ژنراتورهای القایی معمولی است. این ژنراتورها ابتدا جریان AC را به DC تبدیل و سپس دوباره به AC تبدیل می‌کنند تا ولتاژ و جریان با فرکانس ثابت داشته باشند.

با متخصصان ما در زمینه ژنراتورها همراه شوید تا جزئیات بیشتری را بدانی

فروش ژنراتور سنکرون

فروش ژنراتور سنکرون در مجموعه ماه نیرو با سال ها سابقه فروش انواع ژنراتور ها، صورت می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر لطفا از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت اقدام نمایید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *