provide fake rolex. more information fairreplica.com. find here rolex replicas swiss made grade 1. directory https://www.watch-armani.com/. Under $100 https://www.watchesw.com/. right here caomegawatches. try this website www.computertagheuer.com. click here to read https://www.showbreitling.com/.

مولد برق اضطراری چیست و انواع آن

ساختمان های عمومی و یا بزرگ دارای سیستم های مولد برق اضطراری هستند که این امکان را فراهم می کنند که اجزای الکتریکی خاصی در حین قطع برق به کار خود ادامه دهند. برخی از خانه های مسکونی شخصی  نیز امروزه به نصب مولد برق اضطراری اقدام می کنند ، به ویژه اگر در مناطق روستایی باشند که بازگشت برق پس از طوفان و یا باران و … روزها یا هفته ها به طول می انجامد. مولد برق اضطراری و آماده به کار می تواند نسبتاً ساده (برای خانه ها) یا بسیار پیچیده (برای ساختمان های بزرگ نهادی مانند بیمارستان ها) باشد.

 

لینک های مفید:اجزای دیزل ژنراتور

 

این سیستم ها اغلب به عنوان “مولدهای برق اضطراری” و یا “ژنراتورهای پشتیبان” شناخته می شوند. این سیستم ها وظیفه تأمین برق جایگزینی در هنگام خرابی شبکه برق را بر عهده دارند. امروزه خرابی های برق بسیار رایج تر از گذشته بوده و زندگی افراد نیز به نسبت گذشته بسیار به برق وابسته تر شده است.

مولدهای برق اضطراری ممکن است از گاز یا دیزل استفاده کنند. داشتن یک مخزن خارجی بزرگ، معمولاً به آن ها اجازه می دهد تا قبل از نیاز به سوخت گیری مجدد تا 48 ساعت کار کنند.

ژنراتور صنعتی ماه نیرو

 

لینک های مفید:
ژنراتور

انواع مولد برق اضطراری

در صورت قطعی برق، مولد برق اضطراری می‌تواند منبع تامین برق ضروری برای تجهیزات حیاتی باشد. برای بسیاری از وسایل  مورد استفاده در نهاد ها و ارگان ها، مانند بیمارستان ها برق حکمی حیاطی دارد. در این سازمان ها لازم است تا تعدادی از سیستم های پیچیده که نیاز به توجه ویژه به قطعات ، کارایی و کیفیت انرژی دارند ، مدیریت شوند. مقابله با قطعی برق در این سازمان ها بسیار ساده است.

تنها کافی است سازمان را به  مولدهای برق اضطراری مجهز نمود. مولدهای برق اضطراری بسته به سوختی که استفاده می کنند انواع گوناگونی دارند. دو نوع اصلی مولد برق اضطراری وجود دارد: مولد برق اضطراری گازی و مولد برق اضطراری دیزلی. هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

لینک های مفید:ژنراتور استمفورد

 

مولد برق اضطراری گازی

سوخت این سیستم ها می تواند توسط پروپان یا گاز طبیعی تامین شود. با این حال ، در هر دو مورد ، یک مولد برق گازی به منبع سوخت مداوم نیاز دارد و به این ترتیب برای داشتن برق مداوم به یک خط گازی وصل می شود. این امر به مدت طولانی تری ادامه می یابد مگر اینکه مولد به یک مخزن سوخت با ظرفیت ثابت متکی باشد. با این حال ، این خط به گاز متکی است زیرا گاز طبیعی برای ذخیره سوخت خطرناک تر از سوخت دیزل است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که این عامل همچنین می تواند در صورت بروز فاجعه ، ژنراتورهای گازی را نسبت به دیزل کمتر پایدار سازد ، زیرا احتمال بیشتری برای ایجاد خطر آتش سوزی دارند. ژنراتورهای گازی طول عمر کوتاه تری از ژنراتورهای دیزلی دارند ، اگرچه نگهداری مناسب می تواند عمر آن ها را افزایش دهد.

مولد برق اضطراری گازی از گاز طبیعی یا پروپان به عنوان سوخت استفاده می‌کند. این مولدها به خط گاز متصل می‌شوند و به همین دلیل نیازی به سوختگیری مجدد ندارند. مولدهای برق اضطراری گازی به طور کلی ارزان‌تر از مولدهای برق اضطراری دیزلی هستند و صدای کمتری تولید می‌کنند.

با این حال، مولدهای برق اضطراری گازی نیز معایبی دارند. آنها به منبع گاز مداوم نیاز دارند و در صورت قطع گاز، کار نمی‌کنند. همچنین، مولدهای برق اضطراری گازی ممکن است خطرناک‌تر از مولدهای برق اضطراری دیزلی باشند.

مولد برق اضطراری دیزلی

مولد های برق دیزلی برای بیشتر صنایع کاربرد دارد. مولدهای برق دیزلی کاملاً مستقل از شبکه با ذخیره سوخت خود کار می کنند. با این حال ، این بدان معناست که آن ها بیشتر از مولد های برق گازی که به خط گاز متصل هستند ، نیاز به سوختگیری مجدد پیدا می کنند. مولدهای برق دیزلی محکم و با ثبات هستند و دارای طول عمر طولانی بوده و نیاز به نگهداری چندانی ندارند. در اکثر مواقع، تعمیر و نگهداری این مولدها شامل سوخت گیری و نگهداری سوخت خواهد بود.

یکی از اشکالات مولدهای دیزلی ، حجم موتور آن ها است که بزرگتر و سنگین تر از مولدهای گازی است. به همین دلیل بسیاری از مولدهای دیزلی  مجهز به محفظه های جذب صدا هستند که اختلال در املاک شما را به حداقل برسانند.

مولد برق اضطراری دیزلی از سوخت دیزل استفاده می‌کند. این مولدها نیازی به اتصال به خط گاز ندارند و می‌توانند در هر مکانی که منبع سوخت دیزل وجود داشته باشد، استفاده شوند. مولدهای برق اضطراری دیزلی به طور کلی کارآمدتر از مولدهای برق اضطراری گازی هستند و طول عمر بیشتری دارند.

با این حال، مولدهای برق اضطراری دیزلی نیز معایبی دارند. آنها گران‌تر از مولدهای برق اضطراری گازی هستند و صدای بیشتری تولید می‌کنند. همچنین، مولدهای برق اضطراری دیزلی نیاز به سوختگیری مجدد دارند.

مولد برق اضطراری دو گانه

مولد برق اضطراری دوگانه از هر دو سوخت گاز و دیزل استفاده می‌کند. این مولدها به شما این امکان را می‌دهند که از سوختی که در دسترس دارید استفاده کنید. مولدهای برق اضطراری دوگانه معمولاً گران‌تر از مولدهای برق اضطراری تک‌سوختی هستند، اما می‌توانند انعطاف‌پذیری بیشتری را ارائه دهند.

چرا فقط یکی را انتخاب کنید؟ در برخی از مولدهای برق این دو سوخت کاملاً با هم ادغام می شود تا بتواند از منبع سوخت موجود در آن زمان استفاده کنند. این گزینه به شما امکان می دهد تا در موقعیت های مختلف از سوختی که در دسترستان است استفاده نمایید.

نتیجه‌گیری

انتخاب نوع مولد برق مناسب به نیازهای خاص شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک مولد برق اضطراری مقرون‌به‌صرفه با صدای کم هستید که به منبع گاز مداوم نیاز ندارد، مولد برق اضطراری گازی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر به دنبال یک مولد برق اضطراری کارآمد با طول عمر طولانی هستید که در هر مکانی قابل استفاده است، مولد برق اضطراری دیزلی ممکن است گزینه بهتری باشد. و اگر به دنبال یک مولد برق اضطراری انعطاف‌پذیر هستید که می‌تواند از هر دو سوخت گاز و دیزل استفاده کند، مولد برق اضطراری دوگانه ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

سیستم یو پی اس چیست؟

UPS برای اجرای یک تجارت امری مهم است. یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه وسیله ای است که به شما امکان می دهد در صورت قطع برق ، هیچگونه خرابی نداشته باشید. این دستگاه ها در صورت خراب شدن منبع ورودی یا منبع اصلی ، برق اضطراری را تأمین می کنند.

سیستم های UPS با مولدهای برق اضطراری و ژنراتورهای آماده به کار تفاوت دارند زیرا با تأمین انرژی ذخیره شده در باتری ها ، می توانند تقریباً فوری از قطع برق ورودی محافظت کنند. زمان اجرا برای اکثر سیستم های UPS بیشتر از چند دقیقه نیست.

سیستم منبع تغذیه بدون وقفه به طور معمول برای محافظت از سخت افزار مانند رایانه ، مراکز داده ، تجهیزات ارتباط از راه دور یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود که در صورت قطع برق غیرمنتظره می تواند باعث صدمات ، تلفات ، اختلال در کسب و کار یا از بین رفتن اطلاعات شود.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *