provide fake rolex. more information fairreplica.com. find here rolex replicas swiss made grade 1. directory https://www.watch-armani.com/. Under $100 https://www.watchesw.com/. right here caomegawatches. try this website www.computertagheuer.com. click here to read https://www.showbreitling.com/.

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها دستگاه هایی هستند که از موتورهای دیزل برای تولید برق استفاده می کنند. این دستگاه ها در کاربردهای مختلف از جمله تامین برق اضطراری، مراکز داده، بیمارستان ها و صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.
انواع دیزل ژنراتور بر اساس عوامل مختلفی مانند توان، کاربرد، نوع موتور و ابعاد دسته بندی می شوند.

تقسیم بندی دیزل ژنراتور ها بر اساس توان

دیزل ژنراتورها بر اساس توان به دو دسته زیر تقسیم می شوند:
دیزل ژنراتورهای کوچک: این دیزل ژنراتورها توانی کمتر از 10 کیلووات دارند و برای مصارف خانگی و تجاری کوچک مناسب هستند.
دیزل ژنراتورهای بزرگ: این دیزل ژنراتورها توانی بیش از 10 کیلووات دارند و برای مصارف تجاری و صنعتی بزرگ مناسب هستند.

 

لینک های مفید:
انواع ژنراتور برق

 

تقسیم بندی دیزل ژنراتور ها بر اساس کاربرد

دیزل ژنراتورها بر اساس کاربرد به دو دسته زیر تقسیم می شوند:
دیزل ژنراتورهای اضطراری: این دیزل ژنراتورها برای تامین برق در مواقع قطع برق طراحی شده اند.
دیزل ژنراتور اضطراری
دیزل ژنراتورهای دائمی: این دیزل ژنراتورها برای تامین برق به صورت دائمی طراحی شده اند.
دیزل ژنراتور دائمی

تقسیم بندی دیزل ژنراتور ها بر اساس نوع موتور

دیزل ژنراتورها بر اساس نوع موتور به دو دسته زیر تقسیم می شوند:
دیزل ژنراتورهای تک سیلندر: این دیزل ژنراتورها دارای یک سیلندر هستند و برای مصارف کوچک مناسب هستند.
دیزل ژنراتور تک سیلندر
دیزل ژنراتورهای چند سیلندر: این دیزل ژنراتورها دارای بیش از یک سیلندر هستند و برای مصارف بزرگ مناسب هستند.

دیزل ژنراتور چند سیلندر

بر اساس ابعاد

دیزل ژنراتورها بر اساس ابعاد به دو دسته زیر تقسیم می شوند:
دیزل ژنراتورهای قابل حمل: این دیزل ژنراتورها دارای ابعاد کوچک و وزن سبک هستند و به راحتی قابل حمل هستند.
دیزل ژنراتور قابل حمل
دیزل ژنراتورهای ثابت: این دیزل ژنراتورها دارای ابعاد بزرگ و وزن سنگین هستند و به صورت ثابت نصب می شوند.
دیزل ژنراتور ثابت
انتخاب نوع دیزل ژنراتور مناسب به عوامل مختلفی مانند توان مورد نیاز، کاربرد، بودجه و شرایط نصب بستگی دارد.

 

لینک های مفید:دیزل ژنراتور

 

ژنراتور برق چیست

مشخصات فنی انواع دیزل ژنراتورهای مشهور

ویژگی های فنی انواع دیزل ژنراتور ها شامل پارامترهایی است که برای عملکرد این تجهیزات، اساسی هستند. از جمله: ظرفیت تولید برق آن‌ها، کارایی، شدت جریان، تعداد دور موتور و غیره. در ادامه، خلاصه‌ای از مشخصات فنی برندهای مشهور بازار را ارائه کرده‌ایم. هر کدام از این برندها، دارای مدل‌های مختلفی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم می‌توانید با مرکز پشتیبانی شرکت ماه نیرو، تماس حاصل فرمایید.

 

 

مشخصات فنی ژنراتورهای دویتس

دیزل ژنراتور Deutz محصول کشور آلمان می‌باشد. انواع این ژنراتورها در حالت سه فاز، با ولتاژ 380 تا 400 ولت و شدت جریان 140 تا 580 آمپر کار می‌کنند. سیستم‌های خنک‌کننده و تنفسی آن‌ها به ترتیب، آب خنک و توربو شارژ می‌باشند. دارای موتور 4 و 6 سیلندر خطی یا خورجینی با قدرت 430 اسب بخار هستند. این موتورها با 1500 دور در دقیقه کار کرده و سیم‌پیچ درون آن‌ها، مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. توان ظاهری انواع دیزل ژنراتور های دویتس، 100 تا 400 کاوا است.

مشخصات فنی ژنراتورهای لوری سومر

دیزل ژنراتور Leroy somer محصول کشور فرانسه است و در دو نوع تک بلبرینگ و دو سر بلبرینگ تولید شده‌اند. این ژنراتورها، دارای درجه حفاظت IP23 بوده و امکان کوپل شدن با موتورهای SAE1 و SAE2 و SAE3 را دارند. در حالت سه فاز، با ولتاژ 380 ولت و شدت جریان 4752 آمپر قادر به فعالیت هستند. همچنین، سیم‌پیچ با کیفیت آن‌ها، تا 180 درجه سانتیگراد از حفاظت حرارتی برخوردار می‌باشد. توان ظاهری ژنراتورهای لروی سومر، 10 تا 3300 کاوا بوده و طول عمر بالایی دارند.

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور Deutz

مشخصات فنی ژنراتورهای استمفورد

دیزل ژنراتور Stamford تولید شده چین، در حالت سه فاز، تک بلبرینگ و دو سر بلبرینگ عرضه شده است. دارای 1500 دور در دقیقه بوده و با موتورهای SAE1 و SAE2 و SAE3 قابلیت کوپل شدن دارند. این ژنراتورها در حالت سه فاز و فرکانس 50 هرتز، با توان 8.1 تا 3750 کاوا کار می‌کنند. با ایجاد شدت جریان 5250 آمپر، از افت جریان جلوگیری می‌کنند. ولتاژ آن‌ها 400 ولت بوده و برای انواع کاربردهای صنعتی و نیمه صنعتی مناسب می‌باشند.

 

مشخصات فنی ژنراتورهای مکالته

دیزل ژنراتور Meccalte محصول کشور ایتالیا است. انواع آن، در دو حالت تک فاز و سه فاز، با توان 5.5 تا 750 کاوا عرضه شده‌اند. ولتاژ این مدل ژنراتورها، در حالت تک فاز 220 ولت و در حالت سه فاز 380 ولت می‌باشد. همچنین، دارای شدت جریان 430 آمپر هستند. دور موتور ژنراتورهای مکالته در مدل‌های 12 کاوا تا 750 کاوا، 1500 دور در دقیقه و سایر مدل‌ها، 1000 دور در دقیقه است.

مشخصات فنی ژنراتورهای کامینز

دیزل ژنراتور Cummins محصولی از کشور انگلستان بوده که تا 8 ساعت در روز، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. توان این ژنراتورها، 10 تا 3000 کاوا بوده و قدرت موتور آن‌ها 3325 اسب بخار می‌باشد. ژنراتورهای کامینز، در حالت سه فاز با ولتاژ 230 تا 400 ولت و شدت جریان 15 تا 4000 آمپر هستند. با ضریب بهره خروجی 0.8، از کیفیت مطلوبی برخوردار می‌باشند. موتور قدرتمند آن‌ها، ساختار 6 تا 16 سیلندر و آرایش خطی یا خورجینی دارد.

 

مشخصات فنی ژنراتورهای ولوو پنتا

آخرین نوع از انواع دیزل ژنراتور که در این مقاله معرفی میکنیم، دیزل ژنراتور Volvo penta محصول کشور سوئد و دارای ظرفیت اضافه بار 110% می‌باشد. موتور این ژنراتورها، در سه حالت 4 و 6 و 8 سیلندر با آرایش خطی یا خورجینی طراحی شده‌اند. همچنین، قدرت 820 اسب بخار داشته و با 1500 دور در دقیقه توان فعالیت دارند. از سیستم خنک‌کننده آب و سیستم تنفسی توربوشارژ بهره می‌برند. دارای توان ظاهری 94 تا 770 کاوا، ولتاژ 230 تا 400 ولت و شدت جریان 135 تا 1108 آمپر هستند.

ژنراتور لوری سومر

دیزل ژنراتور ایرانی؛ تولید شده در شرکت صنعتی ماه نیرو

شرکت ماه نیرو بعنوان تنها تولید کننده دیزل ژنراتور ایرانی، طیف متنوعی از ژنراتورها را تولید و عرضه داشته است. ژنراتورهای تولید شده توسط ماهنیرو، تحت دانش برند آلمانی AVK و با توان 30 تا 600 کاوا ساخته شده‌اند.
ضمن اینکه، برای تأمین و دریافت خدمات انواع دیزل ژنراتور  های ذکر شده، می‌توانید به شرکت صنعتی ماه نیرو مراجعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *