رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز یکی از اجزای اساسی برای حفظ ثبات و بازدهی بالای موتورهای دیزلی است. این قطعه ظاهر ساده ای دارد، اما در جلوگیری از آسیب به موتور و کنترل دما نقش مهمی را دارا است. در وضعیتی که حرارت ناشی از احتراق می تواند خسارات زیادی را برای موتور ایجاد کند. اگر می خواهید هزینه های تعمیرات را به حداقل برسانید و طول عمر ژنراتور را افزایش دهید، درک و شناخت این قطعه کاملا حیاتی است.

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز یکی از کلیدی ترین اجزای سیستم خنک کاری در موتورهای دیزلی است. هدف اصلی آن کم شدن دمای موتور می باشد و از داغ شدن زیاد اجزای داخلی جلوگیری می کند. این رادیاتورها با جریان آب و هوا می توانند. حرارت تولید شده از احتراق را از موتور خارج کنند و کارکرد بهینه موتور را تضمین نمایند.

نقش و اهمیت

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز در عملکرد و طول عمر موتور نقش اساسی دارد. موتورهای دیزلی هنگام کارکرد مداوم گرمای زیادی را تولید می کنند. بنابراین اگر این گرما خارج نشود باعث سوختن قطعات داخلی می شود. بازدهی دستگاه را کاهش می دهد. این رادیاتور می تواند آب و جریان هوا را به گردش درآورد و حرارت را جذب و به محیط انتقال دهد. در نهایت دمای موتور در بازه استاندارد و مناسبی قرار می گیرد. شاید فکر کنید این فرآیند ساده است، اما در عمل به فشار کنترل شده و طراحی دقیق نیازمند است. رادیاتور با برند پرکینز فقط یک خنک کننده نیست، بلکه حافظ اصلی کارکرد موتور محسوب می شود.

 

لینک های مفید:دیزل ژنراتور

 

ویژگی‌های طراحی

طراحی رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز بر پایه و اصول استحکام در مقابل فشار، راندمان بالا در خارج نمودن گرما و استحکام زیاد در شرایط محیطی سخت است. هسته این رادیاتور به گونه ای طراحی شده است که به صورت چند لایه است. مایع خنک کننده از بین آن ها عبور می کند. بنابراین گرمای زیادی در کوتاه ترین زمان به پره ها انتقال پیدا می کند و در هوای محیط خارج می شود.

پره های نازک و فشرده در بین لوله ها به شکلی طراحی شده اند که با جریان هوا بیشترین تماس را دارند. این پره ها از جنس مس می باشند و گرما را به خوبی انتقال می دهند. بدنه رادیاتور به شکلی طراحی شده است که در برابر زنگ زدگی و فشار مقاوم است. همچنین پایه های نگهدارنده رادیاتور به شکلی طراحی شده اند. که لرزش های موتور را جذب می کنند و از نشتی و ترک خوردگی جلوگیری می نمایند.

مشخصات کلی

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز یکی از اساسی ترین قطعات می باشد که دما را به صورت بهینه حفظ می کند. مهمترین مشخصات کلی آن به این صورت است که دارای ۲ تا ۴ ردیف خنک ‌کننده است. تعداد این ردیف ها افزایش یابد، بازدهی خنک کننده بیشتر می شود. ظرفیت خارج نمودن گرمای این رادیاتور بین ۱۰ تا ۶۰ کیلووات متغیر می باشد. برای کارکرد مداوم طراحی شده است. مقدار جریان خنک کننده بین 30 تا 150 لیتر در دقیقه است که به ظرفیت موتور وابسته می باشد. فشار کاری آن به صورت استاندارد بین 0.9 تا 1.4 بار است و اگر این فشار بیش از حد باشد می تواند به سیستم آسیب برساند.

مشخصات فنی

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز با توجه به مدل و توان ژنراتور و ابعاد مشخصات فنی گوناگونی دارد. بنابراین این مشخصات عبارت اند از:

اندازه و ابعاد

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز دارای ابعاد گوناگونی است و از مدل های مختلفی تشکیل شده است. ابعاد آن برای ژنراتورهای کوچک حدود ۶۰×۴۰×۱۵ سانتی ‌متر می باشد. مدل های صنعتی و قوی با ابعاد ۱۵۰×۱۰۰×۳۰ سانتی‌ متر هستند. ابعاد مناسب می تواند گرما و حرارت را به خوبی خارج کند.

جریان هوا

رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز به فن های قوی و قدرتمندی نیاز دارد تا حجم زیادی از هوا از بین پره های رادیاتور رد شود. در مدل های گوناگون نرخ جریان هوا بین ۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ متر مکعب در ساعت می باشد که کاملا در حال تغییر است. این جریان می تواند گرما را سریع از سیستم خارج کند و موتور در دمای مطلوبی باقی بماند.

 

لینک های مفید:ژنراتور

 

جریان آب

در رادیاتور دیزل ژنراتور پرکینز مایع خنک کننده با سرعت معینی می چرخد تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود. جریان آب به ظرفیت موتور وابسته می باشد و بین ۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در دقیقه است. جریان مطلوب آب از طریق پمپ واتر کولینگ صورت می گیرد. همچنین از آب و مقطر و ضدیخ در این جریان آب استفاده می شود.

فشار

رادیاتور دیزل ژنراتور با برند پرکینز در فشار استانداردی بین ۰.۹ تا ۱.۴ بار طراحی شده است. این فشار به شکلی مدیریت می شود که از جوش آمدن آب جلوگیری می نماید تا آسیبی در اتصالات ایجاد نشود. درب رادیاتور دارای سوپاپ هایی است که در صورت زیاد شدن فشار آن را خارج می کند.

سیستم خنک‌کننده پیشرفته

رادیاتورهای پرکینز از سیستم های خنک کننده نوین و پیشرفته برخوردار هستند. هسته با استفاده از مس ساخته شده است و مجهز به پره های حرارتی فشرده می باشند تا گرما را سریع خارج کنند. بسیاری از مدل ها از فن های محوری و گریز از مرکز استفاده می کنند و به شکل خودکار و دستی مدیریت می شوند. در طرح ها و مدل های صنعتی به شکلی است. که دو مدار در سیستم خنک کننده نصب شده تا قسمت های مختلف موتور همانند بلوک سیلندر بدون وابستگی خنک شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *