عیب‌ یابی دیزل ژنراتور کامینز

عیب‌ یابی دیزل ژنراتور کامینز

عیب‌یابی دیزل ژنراتور کامینز یکی از اساسی ترین کارها برای صاحبان این دستگاه می باشد. اگر ژنراتورها و تجهیزات نگهداری و عیب یابی نشوند می توانند راندمان دستگاه را کاهش دهند. تصور کنید به برق اضطراری نیاز دارید و ژنراتور خاموش شود. در چنین موقعیتی نبود برنامه مناسب برای عیب یابی می تواند خسارات زیادی را ایجاد نماید. شناسایی خرابی ها باعث می شود عمر مفید دستگاه افزایش یابد. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا شما را با عیب یابی و رفع مشکلات ژنراتور کامینز آشنا کنیم.

 

عیب یابی دیزل ژنراتور کامینز

عیب‌یابی دیزل ژنراتور کامینز هنگامی مهم است که دستگاه قدرت خروجی کمتری نسبت به حد انتظار دارد. این اختلالات ناشی از کم شدن فشار سوخت، انسداد فیلتر هوا و خراب شدن سیستم جرقه زنی می باشند. در چنین شرایطی باید اوضاع باتری ها، فیلترها و سیستم سوخت را مورد ارزیابی قرار داد و آن ها را عوض نمود.

 

عیب یابی سیستم خنک کننده کامینز

عیب‌یابی دیزل ژنراتور کامینز هنگامی اهمیت دارد که دمای موتور بیش از حد بالا رود و به طور ناگهانی خاموش شود یا اخطاری در پنل کنترل مشاهده نگردد. بنابراین نقش مهم این سیستم این است که دما را در بازه ایمنی نگه دارد. هرگونه ایراد در این سیستم می تواند اختلالات شدیدی را ایجاد کند. سطح مایع خنک کننده را باید ارزیابی کنید و کم شدن سطح مایع به دلیل نشتی شیلنگ ها می باشد که باید آن را بررسی کنید.

همچنین اگر موتور بیش از حد گرم شود، ولی هشداری در نمایشگر مشاهده نگردد، امکان دارد سنسور دمای آب دچار مشکل شده باشد. فن مکانیکی یا الکتریکی در ژنراتورهای کامینز به کار می رود. بنابراین اگر فن در بهترین زمان روشن نشود یا سریع کار نکند، گرما از رادیاتور به محیط منتقل نمی شود. ترموستات خراب می تواند از عبور جریان مایع خنک کننده جلوگیری کند. این مشکل باعث داغ شدن موتور می شود و باید آن را بررسی کرد.

 

لینک های مفید:
ژنراتور

 

عیب یابی سیستم سوخت کامینز

عیب‌یابی دیزل ژنراتور کامینز زمانی مهم است که ژنراتور به سختی استارت بخورد یا در حین کار خاموش شود. همانطور که میدانید سیستم سوخت یکی از بخش های حساس ژنراتور می باشد و کوچک ترین ایراد در آن می تواند کارکرد دستگاه را دچار مشکل کند. ابتدا باید سطح و کیفیت سوخت را مورد ارزیابی قرار داد. بنابراین سوخت آلوده می تواند باعث مسدود شدن فیلترها شود و به انژکتور آسیب رساند. اگر نشتی در خط انتقال سوخت وجود داشته باشد می تواند ورود هوا را به سیستم کاهش دهد. همچنین فیلترهای کثیف باعث کم شدن جریان سوخت به موتور می شوند و باید بررسی کرد.

 

عیب یابی عملکرد موتور کامینز

عیب‌یابی دیزل ژنراتور کامینز در عملکرد موتور هنگامی صورت می گیرد که صداهای غیرعادی یا نوسان ایجاد شود. این موضوع می تواند نشان دهنده اشکالات در تنظیم سوپاپ ها یا پوسیدگی رینگ پیستون ها باشد. بنابراین ارزیابی کدهای خطای ECU و تست فشار کمپرس می تواند این اختلالات را سریع و به صورت دقیق شناسایی کند.

 

عیب یابی گرمکن سوخت کامینز

عیب‌یابی دیزل ژنراتور کامینز در سیستم گرمکن اهمیت قابل توجهی دارد. بنابراین اگر گرم کن در مناطق سردسیر به طور صحیح کار نکند، جریان مطلوبی به موتور نمی رسد. این مسئله با خاموش شدن ناگهانی دستگاه می شود. بنابراین باید المنت های گرمکن را مورد ارزیابی قرار داد و اتصالات الکتریکی را بررسی کرد و اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام داد. همچنین اگر ژنراتور تحت بار نتواند خروجی مناسبی تولید کند باید واقعیت فشار سوخت و سالم بودن توربوشارژرها را بررسی کرد. عیب‌یابی عملکرد دیزل ژنراتور کامینز به دانش فنی و آشنایی با ساختار داخلی نیازمند است تا عمر مفید موتور افزایش یابد.

تعمیر دیزل ژنراتور کامینز

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور

 

عیب یابی مصرف سوخت زیاد کامینز

عیب‌یابی دیزل ژنراتور کامینز در شرایطی مطرح می گردد که ژنراتور در وضعیت نرمال کاری، بیش از حد سوخت مصرف کند. این زیاد شدن مصرف سوخت، امکان دارد ناگهانی یا صورت پیوسته صورت گیرد. دلایل این اختلالات میتواند مسدود شدن فیلتر هوا یا اختلالات جدی در انژکتورها باشد که باید آن ها را بررسی کرد. اگر زمان بندی تزریق سوخت دچار ایراد شود، سوخت نمی تواند در زمان مناسب بسوزد و برای جبران قدرت و توان، سوخت زیادی مصرف می کند.

 

عیب یابی کوپلینگ کامینز

عیب‌یابی دیزل ژنراتور کامینز در قسمت کوپلینگ هنگامی اهمیت پیدا می کند که ارتعاش غیرطبیعی و صداهای غیر معمولی در انتقال قدرت نمایان شود. ترک خوردگی و خرابی کوپلینگ می تواند دلیل اصلی این مشکل باشد. اگر به این اختلال و مشکل بی توجه باشید، امکان دارد موتور یا ژنراتور آسیب بیشتری ببیند. هنگامی که کوپلینگ نیرو را به طور صحیح منتقل نکند باعث کم شدن یا نوسان توان خروجی ژنراتور می شود و برای تشخیص این مشکل باید با آنالیزور آن را بررسی کرد. بنابراین باید کوپلینگ را از نظر مکانیکی و ظاهری بررسی کنید و در صورت نیاز آن را عوض نمایید تا از خسارات جدی جلوگیری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *