provide fake rolex. more information fairreplica.com. find here rolex replicas swiss made grade 1. directory https://www.watch-armani.com/. Under $100 https://www.watchesw.com/. right here caomegawatches. try this website www.computertagheuer.com. click here to read https://www.showbreitling.com/.

اجزای دیزل ژنراتور

معرفی مشخصات و اجزای دیزل ژنراتور همراه با توضیحات کامل

دیزل ژنراتور دستگاهی است که برای ایجاد انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد، و می تواند برای هر تعداد برنامه از ابزارهای برقی کوچک تا کاربردهای بزرگ صنعتی استفاده شود. دیزل ژنراتورها یک جایگزین محبوب برای استفاده از برق شبکه تولید شده توسط توربین های بادی یا سوخت های فسیلی و توربین بخار با ولتاژ بالا در نیروگاه ها هستند.

ژنراتورها انواع مختلفی دارند ، از ژنراتورهای بنزینی ، ژنراتورهای قابل حمل و ژنراتورهای اینورتر گرفته تا ژنراتورهای خانگی که ممکن است با گاز طبیعی کار کنند و ژنراتورهای اضطراری برای قطع برق و ژنراتورهای صنعتی بسیار بزرگتر… در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات و اجزای دیزل ژنراتور ها بپردازیم:

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور

ژنراتور سنکرون ماه نیرو

 

دیزل ژنراتورها چگونه برق تولید می کنند؟

یک توضیح ساده برای این امر این است که دیزل ژنراتورها به عنوان یک ماشین الکتریکی عمل می کنند که یک منبع انرژی را به شکل دیگری از انرژی تبدیل می کند. در این حالت ، یک مولد برق با گرفتن انرژی مکانیکی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی کار می کند.

قطعات اصلی دیزل ژنراتورها

هر دیزل ژنراتوری حداقل از نه قسمت مختلف – اما به همان اندازه مهم – ساخته شده است، که عبارتند از:

  • موتور دیزل
  • آلترناتیور
  • سیستم سوخت
  • تنظیم کننده ولتاژ
  • سیستم خنک کننده و سیستم اگزوز
  • سیستم روغن کاری
  • شارژر باطری
  • صفحه کنترل
  • شاسی یا Skid

 

 

موتور دیزل

موتور دیزل ژنراتور به سادگی یک موتور معمولی است ، اما هیچ تفاوتی با موتورهای اتومبیل ، کامیون و یا سایر وسایل نقلیه بزرگ دیگر ندارد. این موتورها منبع انرژی مکانیکی بوده و اندازه موتور اهمیت دارد. اگر خروجی ژنراتور بزرگ تری می خواهید ، به موتور بزرگتری احتیاج خواهید داشت. هرچه موتور بزرگتر باشد ، توان تولید برق بیشتری نیز خواهید داشت.

 

ژنراتور صنعتی ماه نیرو

 

آلترناتیور(ژنراتور)

ژنراتور در واقع مؤلفه ای است که وظیفه تولید برق را بر عهده دارد. در این قسمت مفهوم القاء الکترومغناطیسی به مرحله اجرا در می آید. یک آلترناتور از بسیاری از اجزای پیچیده تشکیل شده است ، اما یکی از مهمترین قسمت های آن روتور است.  نیروی شفت که توسط انرژی مکانیکی تأمین شده توسط موتور چرخانده می شود و دارای چندین آهنربای دائمی در اطراف آن است. با انجام این کار ، آلترناتیور یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند.

میدان مغناطیسی ایجاد شده به طور مداوم در اطراف بخش مهم دیگری از آلترناتور می چرخد: استاتور. به بیان ساده تر ، این یک تغییر از رسانای الکتریکی مختلف است که به سختی بر روی یک هسته آهنی پیچیده می شوند. اینجاست که همه چیز کمی علمی تر می شود. طبق اصل القای الکترومغناطیسی ، اگر یک هادی الکتریکی ثابت باشد و یک میدان مغناطیسی در اطراف آن حرکت کند ، یک جریان الکتریکی القا می شود.

به طور خلاصه ، ژنزاتور انرژی مکانیکی ایجاد شده توسط موتور دیزل را می گیرد ، که روتور را برای ایجاد یک میدان مغناطیسی که در اطراف استاتور حرکت می کند ، هدایت می کند ، که به نوبه خود جریان متناوب را ایجاد می کند.

سیستم سوخت

سیستم سوخت به طور عمده از مخزن سوخت با لوله ای تشکیل شده است که آن را به موتور متصل می کند. در اینجا می توان سوخت را مستقیماً به موتور عرضه کرد که در این صورت کل فرآیند توضیح داده شده در بالا را آغاز می کند. اندازه مخزن سوخت در نهایت مشخص می کند که یک ژنراتور تا چه مدت می تواند فعال باشد.

تنظیم کننده ولتاژ

این قسمت یکی از پیچیده ترین قسمت ها از یک ژنراتور برقی است. تنظیم کننده ولتاژ در خدمت یک هدف واحد است: تنظیم ولتاژ.

به زبان ساده ، این قسمت وظیفه آن را دارد که ژنراتور؛ برق را با ولتاژ ثابت تولید کند. بدون این قسمت ، به سرعت در کار موتور نوسانات گسترده ای پیش می آید. تنظیم کننده ژنراتور کمک می کند تا همه چیز صاف و درست انجام شود.

سیستم خنک کننده و سیستم اگزوز

این دو مؤلفه هر دو نقش بسیار مهمی دارند. یک سیستم خنک کننده برای جلوگیری از گرمای بیش از حد دیزل کار می کند. مایع خنک کننده ای در دیزل وجود دارد که تمام انرژی گرمای اضافی تولید شده توسط موتور و آلترناتور را کاهش می دهد. خنک کننده سپس تمام این گرما را از طریق مبدل حرارتی می گیرد و  از دیزل خارج می کند.

سیستم اگزوز به همان روش اگزوز ماشین کار می کند. این سیستم گازهایی را که از طریق موتور دیزل تولید شده اند، از طریق سیستم لوله کشی خارج می کند.

سیستم روغن کاری

این سیستم جزوی از سیستم موتور دیزل میباشد که وظیفه روانکاری در موتور دیزل را بر عهده دارد. سیستم روغن کاری شامل فیلتر هایی میباشد که حتما باید در موعد خود تعویض شوند تا به موتور دیزل آسیبی وارد نگردد. در مکانهایی که برودت هوا وجود دارد حتما باید از گرمکن برای سیستم روغن و سیستم خنک کننده استفاده شود تا در صورت نیاز دیزل ژنراتور به راحتی استارت بخورد.

شارژر باطری

در موتورهای دیزلی، برای راه‌اندازی موتور الکتریکی کوچک، نیاز به یک باتری و شارژر باتری داریم. این موتور کوچک به یک باتری اعتماد دارد که به شارژ نیاز دارد. شارژر باتری، باتری را برای استارت آماده نگه می‌دارد، ساختاری که می‌تواند از یک منبع خارجی یا حتی از طریق ژنراتور خود موتور باتری را شارژ نماید.

صفحه کنترل

صفحه کنترل جایی است که ژنراتور کنترل شده و کار می کند. در یک ژنراتور شروع الکتریکی به صورت اتوماتیک یا دستی خواهد بود ، تمامی کنترل های دستگاه توسط این کنترل کننده انجام میشود که به شما امکان می دهد کارهای مختلفی را انجام دهید یا حالت های مختلفی را بررسی کنید. این صفحه می تواند شامل دکمه استارت ؛ سوئیچ فرکانس ، نشانگر مصرف سوخت موتور ، نشانگر دمای خنک کننده و موارد دیگر باشد.

شاسی ژنراتور

هر ژنراتور نیاز به یک شاسی قوی دارد که وظیفه مهار و نگهداری این دستگاه حیاتی را بر عهده دارد. این شاسی به عنوان قاب اصلی عمل می‌کند و محل نصب تمام قطعات ژنراتور است. شاسی ژنراتور به عنوان یک ساختار مهم علاوه بر نگهداری اجزاء، می‌تواند دارای یک طراحی باز یا بسته (سایبان) باشد که برای افزایش محافظت و کاهش نویز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژنراتورهای مکان‌های باز به طور عموم در یک کانوپی قرار دارند. این اقدام جلوگیری از خسارت و کاهش نویز ایجادی توسط ژنراتور دیزل را هدف قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و نگهداری شاسی ژنراتور، با متخصصان ما تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *