provide fake rolex. more information fairreplica.com. find here rolex replicas swiss made grade 1. directory https://www.watch-armani.com/. Under $100 https://www.watchesw.com/. right here caomegawatches. try this website www.computertagheuer.com. click here to read https://www.showbreitling.com/.

عوامل گرم شدن موتور دیزل

در این مقاله، به بررسی عوامل متعددی که می توانند باعث گرم شدن بیش از حد موتور دیزل شوند می پردازیم و راهکارهایی برای جلوگیری از این پدیده ارائه می دهیم.

عوامل داغ شدن بیش از حد موتور دیزل

موتورهای دیزل به دلیل راندمان بالا و گشتاور قدرتمند، در طیف وسیعی از کاربردها از جمله کامیون ها، ماشین آلات سنگین و تجهیزات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، این موتورها نیز می توانند مستعد گرم شدن بیش از حد باشند که می تواند منجر به آسیب های جدی و هزینه های هنگفت تعمیر شود.

عوامل اصلی گرم شدن بیش از حد موتور دیزل

فشار زیاد بر روی موتور

اگر موتور دیزل بیش از حد ظرفیت خود کار کند، گرمای بیش از حد تولید می شود. این امر می تواند به دلیل حمل بارهای سنگین، یدک کشیدن وسایل سنگین یا بالا رفتن از شیب های تند رخ دهد.

کم بودن مقدار آب رادیاتور

سطح مایع خنک کننده باید به طور منظم بررسی و در صورت نیاز به حد کافی آب اضافه شود. نشت یا تبخیر مایع خنک کننده می تواند منجر به کاهش سطح آن و گرم شدن موتور شود.

عدم عملکرد صحیح واتر پمپ

واتر پمپ وظیفه گردش مایع خنک کننده در سیستم خنک کننده را بر عهده دارد. اگر واتر پمپ به درستی کار نکند، مایع خنک کننده به طور موثر در موتور گردش نمی کند و باعث گرم شدن آن می شود.

 

لینک های مفید:
خدمات دیزل ژنراتور

 

سیستم سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

ترموستات خوب عمل نمی کند

ترموستات دریچه ای است که جریان مایع خنک کننده را به رادیاتور کنترل می کند. هنگامی که موتور گرم می شود، ترموستات باز می شود و اجازه می دهد تا مایع خنک کننده داغ به رادیاتور برای خنک شدن جریان یابد. اگر ترموستات خراب باشد، ممکن است در حالت بسته گیر کند و از گردش مایع خنک کننده به رادیاتور جلوگیری کند که این امر باعث گرم شدن موتور می شود.

گرفتگی لوله های آب رادیاتور یا وجود هوا در لوله ها

اگر لوله های آب رادیاتور یا سایر قسمت های سیستم خنک کننده مسدود یا پر از هوا باشند، جریان مایع خنک کننده مختل می شود و موتور گرم می شود.

گرفتگی شبکه ها یا چشمه های هوای رادیاتور

گرفتگی رادیاتور با گرد و غبار، حشرات یا سایر آلاینده ها می تواند از عبور جریان هوا به داخل رادیاتور برای خنک کردن مایع خنک کننده جلوگیری کند و منجر به گرم شدن موتور شود.

شل بودن تسمه پروانه

تسمه پروانه فن رادیاتور را به میل لنگ موتور متصل می کند. اگر تسمه پروانه شل یا پاره شده باشد، فن نمی تواند به درستی بچرخد و این امر باعث گرم شدن موتور می شود.

خرابی نشانگر دمای آب

اگر نشانگر دمای آب خراب باشد، ممکن است از گرم شدن بیش از حد موتور آگاه نشوید تا زمانی که آسیب جدی رخ دهد.

مسدود بودن لوله خروجی اگزوز و یا سوپر شارژ

مسدود شدن لوله خروجی اگزوز یا سوپر شارژ می تواند باعث افزایش فشار برگشتی در موتور شود و منجر به گرم شدن آن شود.

مقدار سوخت تزریق شده در سیلندر ها برابر نیست

اگر مقدار سوخت تزریق شده به هر سیلندر یکسان نباشد، می تواند منجر به احتراق ناقص و گرم شدن بیش از حد آن سیلندر شود.

عدم آب بندی صحیح واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر بین سرسیلندر و بلوک موتور قرار می گیرد و از نشت گاز و مایع خنک کننده بین آنها جلوگیری می کند. اگر واشر سرسیلندر آسیب دیده یا به درستی نصب نشده باشد، می تواند منجر به نشت مایع خنک کننده و گرم شدن موتور شود.

 

لینک های مفید:
تعمیر ژنراتور کامینز

 

دیزل ژنراتور کامینز کوپله فابریک دیزل ژنراتور کامینز پاور

راهکارهای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور دیزل

  1. به طور منظم سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید و در صورت نیاز به حد کافی آب اضافه کنید.
  2. عملکرد واتر پمپ، ترموستات، فن رادیاتور و سایر اجزای سیستم خنک کننده را به طور مرتب بررسی کنید.
  3. لوله های آب رادیاتور و رادیاتور را برای وجود گرفتگی بررسی کنید.
  4. تسمه پروانه را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  5. نشانگر دمای آب را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری، موتور را خاموش کنید و با یک مکانیک مجرب مشورت کنید.
  6. لوله خروجی اگزوز و سوپر شارژ را برای وجود گرفتگی بررسی کنید.
  7. سیستم سوخت رسانی موتور را به طور مرتب توسط یک متخصص بررسی و تنظیم کنید.
  8. واشر سرسیلندر را به طور منظم بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  9. از موتور دیزل در شرایط دمای بالا و بار سنگین به طور مداوم و بدون استراحت استفاده نکنید.
  10. به طور مرتب سطح روغن موتور را بررسی کنید و از روغن موتور مناسب با درجه ویسکوزیته صحیح استفاده کنید.
  11. از خنک کننده با کیفیت بالا و متناسب با نوع موتور دیزل خود استفاده کنید.
  12. موتور دیزل را به طور مرتب سرویس کنید و از یک مکانیک مجرب برای بررسی و تعمیر آن استفاده کنید.

نکات اضافی

در صورت مشاهده هرگونه علائم گرم شدن بیش از حد موتور دیزل، مانند افزایش ناگهانی دمای آب، بخار از رادیاتور، صدای تق تق موتور یا کاهش قدرت، فوراً موتور را خاموش کنید و با یک مکانیک مجرب مشورت کنید.
ادامه کار با موتور دیزل گرم شده می تواند منجر به آسیب های جدی و هزینه های هنگفت تعمیر شود.
با رعایت نکات پیشگیرانه و انجام سرویس های منظم می توانید از گرم شدن بیش از حد موتور دیزل خود جلوگیری کنید و از عملکرد ایمن و کارآمد آن اطمینان حاصل کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *