provide fake rolex. more information fairreplica.com. find here rolex replicas swiss made grade 1. directory https://www.watch-armani.com/. Under $100 https://www.watchesw.com/. right here caomegawatches. try this website www.computertagheuer.com. click here to read https://www.showbreitling.com/.

کوپله دیزل ژنراتور

کوپله دیزل ژنراتور چیست؟ قبل از پاسخ به این سوال، بایستی با مفهوم کوپله آشنا شد. کوپله فرآیند اتصال موتور به ژنراتور می باشد. از کوپله برای ساخت شاسی متناسب با موتور، ساخت تابلو کنترل موتور، ساخت تابلو کنترل ژنراتور و برقراری ارتباط کوپله با قسمت های مختلف دیزل استفاده می شود. کوپلینگ به معنای کوپله کردن دیزل ژنراتور می باشد. کوپلینگ، فرآیندی است که شاسی، استراکچر یا کانوپی سایلنت مناسب، انتخاب می شود و سایر قطعات بر روی آن، قرار می گیرند. قطعاتی اعم از ژنراتور، موتور، تابلو کنترل، باک، شاسی، فیلترها، منبع سوخت و رادیاتور در فرآیند کوپله دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرند. شاید با عبارت “کوپله کاری” آشنایی نداشته باشید!
کوپله کاری به نحوه قرارگیری قطعات نام برده در کنار یکدیگر و انتخاب اصولی هر قطعه مطابق با مشخصات فنی گفته می شود که بایستی توسط متخصص این کار انجام شود. به متخصصانی که کوپله کاری انجام می دهند، پکیجر هم گفته می شود. ماه نیرو یکی از شرکت هایی است که  ارائه کننده کوپله دیزل ژنراتور می باشد و  با گارانتی به مشتریان ارائه می شود. با پرداخت هزینه کم از کیفیت بالای محصولات ارائه شده، بهره مند شوید.

لینک های مفید:
کانوپی سایلنت چیست؟

کوپله دیزل ژنراتور چیست؟

کوپله دیزل ژنراتور به مراحلی گفته می شود که اجزای موتور و ژنراتور بر روی دیزل متصل می شوند. دیزل ژنراتور از دو بخش اصلی تشکیل شده است که این دو بخش شامل دیزل و ژنراتور می شوند. دیزل ژنراتورهای کوپله ای به صورت دیزل ژنراتور با کانوپی سایلنت یا شاسی در بازار موجود هستند. کمپانی های سازنده ژنراتور و اجزای آن، در زمینه تولید موتور تخصصی ندارند! از این رو، نمی توان موتور و ژنراتوری با یک برند پیدا کرد. بایستی برند موتور و برند ژنراتور با یکدیگر متناسب باشند. پس از انتخاب برندهای مناسب می توان مراحل کوپله کاری را آغاز کرد. از کوپله کاران بزرگ صنعت دیزل ژنراتور می توان به برندهای معتبری چون اف جی ویلسون (FG Wilson) و کامینز پاور (Cummins Power) انگلستان اشاره کرد.
شرکت هایی که در این زمینه  فعالیت دارند به نام پکیجر دیزل ژنراتور شناخته می شوند. کیفیت کوپله کاری تا حد زیادی به دقت اسمبل کردن دیزل، ژنراتور و لوازم جانبی مصرفی در کوپله و تابلو کنترل دیزل ژنراتور بستگی دارد. البته در گذشته از ژنراتورهای دو سر بلبرینگ در صنعت تولید دیزل ژنراتور استفاده می شد که امروزه، منسوخ شده اند.

کوپله دیزل ژنراتور

متاسفانه این قطعات، قابلیت کوپل مستقیم به دیزل را نداشتند و برای اتصال ژنراتور به دیزل نیاز به قطعه ای به نام “کوپلینگ دیزل ژنراتور” داشتند. کوپله دیزل به دو نوع کوپله داخلی و کوپله خارجی تقسیم شده است. جهت آشنایی بیشتر با تفاوت کوپله داخلی و کوپله خارجی، مقاله را دنبال کنید.

لینک های مفید:
اجزای دیزل ژنراتور

ژنراتور برق دیزلی- کوپلینگ دیزل ژنراتور

تفاوت کوپله داخلی و کوپله خارجی

کوپله خارجی چیست؟ به متصل کردن ژنراتور و موتور  در خارج از کشور و توسط تولیدکننده، کوپله خارجی گفته می شود. به عبارتی، فرآیند کوپلینگ این نوع دیزل ها در کشورهای خارجی صورت گرفته است. کوپله خارجی توسط سه کمپانی بزرگ، کاترپیلار، پرکینز و کامینز تولید می گردد. به کوپله خارجی، کوپله فابریک هم گفته می شود. کوپله داخلی چیست؟ به کوپله هایی که در ایران تولید می شوند، کوپله داخلی گفته می شود. گاها افراد گمان می کنند که کیفیت کوپله های داخلی پایین تر از کوپله های خارجی می باشد ولی این تفکر کاملا غلط است. هر چند کمپانی های داخلی، شهرت جهانی ندارند ولی کیفیت مطلوبی را به مشتریان ارائه کرده اند.
قیمت کوپله خارجی به مراتب بالاتر از قیمت کوپله داخلی می باشد. کیفیت ارائه شده توسط کوپله خارجی با کیفیت کوپله های داخلی برابری می کند. با خیال راحت، خرید کنید و درگیر برند کوپله دیزل ژنراتور نشوید! کوپله های فابریک و اصل (بدون توجه به برند آن)، کیفیت درخواستی مورد نظر مشتری را برطرف می کنند.

مراحل کوپله کاری

اولین مرحله از این کار، بررسی جهت چرخش موتور و ژنراتور می باشد. هدف از بررسی جهت چرخش موتور و ژنراتور، هم راستا کردن جهت چرخش آن دو است. مرحله دوم، ترازسازی شاسی، موتور و ژنراتور بر روی یک سطح ثابت می باشد. با هم تراز کردن شاسی، موتور و ژنراتور، دو قطعه موتور و ژنراتور به یکدیگر متصل می شوند. البته، پس از نصب درست قطعه های مذکور، هم تراز بودن میل لنگ و میل ورودی هم مورد بررسی قرار می گیرند. در مرحله آخر، به منظور بالا بردن دوام استراکچر و جلوگیری از ایجاد لرزش در قطعات حین کار و جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات بایستی استحکام شاسی را مورد بررسی قرار داد. ناگفته نماند که در مراحل کوپله کاری، استاندارد BS 5000 رعایت می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *